oktober 15, 2006

Rädslor

Vissa saker är fruktansvart läskiga.
Till exempel en liten leksakshäst som vi hittade bakom en buske för ett tag sen.
Eller vägarbetsskyltar. Andra skyltar är det inga problem med men de där vägarbetsskyltarna är det något misstänkt med, de kan ju faktiskt attackera en liten hund som Dina... hmm.
Bäst är Dinas rädsla för en liten trollstaty som min granne har på ingången till sin trädgård. I själva verket har de två små troll som sitter på små stolpar, men det är bara det ena trollet som är läskigt. Helst undviker Dina den så långt det går men om man ändå måste gå förbi den får trollet passa sig för små morrningar.

Men värst är nog arga hundar. Kommer det en sådan (hittills har vi bara mött på en, dock flera gånger) då gömmer man sig bakom mamma med svansen mellan benen och piper om räddning. Jag som trodde att det var hunden som skulle skydda matten...

På tal om det, häromdagen gick vi på en cykelväg i en skog ganska sent på kvällen. Någon kom rusande mot oss från skogen. Inte för att jag såg något men det lät så. Dina morrade till och stegen vände snabbt tillbaka in i skogen. Så kort sagt, vi skyddar varandra mot varandras artfränder, hon skyddar mig mot människor och jag skyddar henne mot hundar. Fin deal.

Inga kommentarer: