oktober 19, 2006

Jaktlust

Dina älskar att jaga allt som rör sig. Fåglar och katter är favoriter men även harar kan vara roliga. Toffee, kaninen som bor hos mina föräldrar, är väldigt intressant... Han är inte ens rädd för Dina. Idag ledde intresset för lilla ninisen till djupa nivåer:

Dina fick vara ensam ute en stund. Vi har satt upp en stång mitt på gården där Dinas koppel kan sättas fast så hon får vara ute ibland. Där var hon alltså idag, och jag tittade till henne titt som tätt och allt gick som det skulle. Blicken var ibland smått besatt fäst vid Toffee förstås, för han skuttade glatt i sin lilla skog.

Men när jag skulle hämta in henne (och då hade det inte gått särskilt lång tid sedan senast jag vart ute o tittat till henne) satt hon med nosen djupt i marken bredvid stången som kopplet satt fast i. Hon hade grävt en mycket djup grop i ett försök att få loss stången. Hela hunden, som ju är svart, var nu helt brun av jord. Det blev tvångsbad utomhus som inte alls var roligt enligt Dina, jag kunde däremot inte hålla mig för skratt. Det är min stora brist. Varje gång jag ska vara arg på henne får jag svårt att hålla mig för skratt för hela hon är rätt komisk oavsett vad hon gör.

Inga kommentarer: